Marketing hraje významnou roli při zajišťování toho, aby byla vaše značka uznávána a rezonovala s vaší cílovou skupinou. Rozvoj autentické značky je zásadní, ale stejně důležité je zaměřit se na zviditelnění vaší značky těm správným lidem. Pokud máte úžasný branding, produkt, web a obsah, ale nikdo neví, že existuje, pak nemáte značku.
Důraz na fázi povědomí o značce marketingu je něco, co by se mělo odehrávat každý den, protože je to vrchol cesty a odkud budou pocházet vaši potenciální zákazníci a prodeje. Pojďme se ponořit do čtyř zásadních nejčastějších chyb, kterých se podnikatelé při marketingu dopouštějí, a co dělat místo toho.
Jednou z běžných mylných představ, kterou vidím a komunikuji nejčastěji je přesvědčení, že vzdělávací obsah již není v marketingu cenný nebo že není potřebný pro Vás. Tomuto „trendu“ nicméně nepředchází většinou reálný základ a výsledky a lidé se jen vymlouvají na existenci konkurenčních edukací. Vzdělávací obsah hraje zásadní roli při budování důvěry ve Vás, autority a vedení potenciálních zákazníků cestou spotřebitelského nákupu.
Cesta spotřebitele k nákupu v dnešní moderní době sestává z:
První fáze: Začíná pociťovat příznaky, že něco potřebuje, chce nebo mu chybí
Druhá fáze: Je si vědom svého problému
Třetí fáze: Hledá možná řešení
Čtvrtá fáze: Produktové povědomí
Pátá fáze: Nákupní rozhodnutí
Vzdělávací obsah je zásadní hlavně během prvních dvou fází nákupní cesty spotřebitele. Obvykle jsou to, co lidé hledají na YouTube, Pinterestu a Google. Je důležité pravidelně přivádět nové lidi do vaší značky. Vzdělávací obsah však může také pomoci lidem rozhodnout, že vaše značka je ta pravá. Vzdělávací obsah může sdílet více o vaší autoritě a hodnotách, což při rozhodování o nákupu zvažuje každý člověk.
Poskytováním hodnotného a informativního obsahu můžete zaujmout a zaujmout své publikum v různých fázích jejich rozhodovacího procesu.
Pokud si chcete rozšířit své znalosti o nákupní cestě spotřebitelů, přidejte se ke Kreativní Laboratoři a získejte kompletní návod, jak zmapovat cestu svých klientů a naservírovat jim tak obsah, který chtějí.
Vaše webové stránky slouží jako vaše digitální domovská základna, která vám umožňuje ovládat vyprávění vaší značky, předvádět své nabídky a poskytovat návštěvníkům bezproblémový zážitek a únik z internetového chaosu do klidné oázy Vašeho webu, kde najdou své řešení.
Web je jeden z mála míst, kde můžete navrhnout plán pro nové potenciální zákazníky, který budou následovat (tím druhým je váš e-mailový trychtýř nebo sekvence). V prostředí, kde se algoritmy a trendy platforem neustále vyvíjejí, zajišťuje web vaší značky dlouhodobou udržitelnost a viditelnost.
Potřebujete webové stránky pro prodej? Rozhodně ne. Prodej můžete provádět osobně, z podcastu nebo videa a jednoduchého formuláře nebo stránky pokladny. Můžete prodávat ze sociálních sítí. Mít webové stránky je však nejudržitelnější dlouhodobou stabilní praxí.
Když hledáte udržitelný marketing (marketing, který nevyžaduje každodenní zveřejňování) a dlouhodobé výsledky, vaše webové stránky vám zajistí největší úspěch.
Tvorba obsahu je nezbytná pro interakci s publikem na více kanálech.
Pouhá produkce obsahu bez strategického přístupu však může vést k vyčerpání, ztrátě času a promarněným příležitostem.
Pečlivým zvážením toho, na kterých platformách se zobrazujete, a účelu vašeho marketingového trychtýře bude lepší skládání obsahu. Budete moci navrhnout zásobník obsahu přizpůsobený účelu jednotlivých platforem, což usnadní přepracování obsahu a povede k vyšší návratnosti investic pro vaše úsilí o vytváření obsahu.
Více o skládání a převádění obsahu mluvím v Kreativní Laboratoři
Zatímco emoce pohání branding a vyprávění příběhů, není úplně žádoucí v marketingovém rozhodování. Když děláme emocionální rozhodnutí o našem marketingu, může se stát že uděláme změny příliš brzy nebo změníme špatnou věc. Místo toho se musíme podívat na všechna data, abychom zjistili, co je třeba upravit nebo změnit.
A upřímě to nebylo nikdy snažší se všemi analytickými nástroji integrovanými do většiny marketingových platforem.
Příklad nejčastějšího emocionálního vs. datového rozhodnutí se týká magnetů a e-mailových trychtýřů. (Ahoj, jsem vinna): Můžete mít pocit, že něco nefunguje, protože nedostáváte přihlášení, takže můžete vytvořit nový hlavní magnet, který vám ubere čas z marketingu vaší firmy.
Pokud byste se mohli podívat na data, možná byste zjistili, že problém nebyl v samotném magnetu, ale v provozu, kterým jste k němu vedli ze špatného místa. Nebo můžete zjistit, že lidé mají zájem o hlavní magnet, ale vaše přihlašovací stránka je nevede ke konverzi. Díky těmto informacím se můžete lépe rozhodovat a zlepšit svůj marketing.
V rámci Kreativní Laboratoře aktivně podporuji členy při analýze jejich dat a při provádění důležitých a chytrých marketingových kroků během našich konzultací a pomocí online chatu.
ZÁVĚR
Vyvarování se těchto běžných marketingových chyb může výrazně zvýšit povědomí o vaší značce a celkovou efektivitu marketingu.
Viditelnost své značky a zapojení s vaším ideálním zákazníkem můžete zvýšit tím, že upřednostníte vzdělávací obsah, vytvoříte silnou online přítomnost prostřednictvím svého webu, strategicky vytvoříte zásobník obsahu a využijete statistiky založené na datech.
Pokud toužíte zlepšit své marketingové dovednosti, zvýšit viditelnost své značky a získat personalizované pokyny pro budování autentické značky online, zvu vás k prozkoumání programu Kreativní Laboratoř, který Vám dá podporu ve formě osobních konzultací, auditů, podpory na chatu a nástrojů a šablon pro své použití.
Se zaměřením na udržitelné marketingové strategie a personalizovanou podporu vám Kreativní Laboratoř může umožnit procházet světem marketingu s jistotou a jasností.